Training Mindful eten

IMG_8447

Dieet

Het woord dieet komt uit het Grieks: di’eet.
Dieet volgens de Dikke van Dale: Leefregel wat eten en drinken betreft.

Mindful diëten

Mindful diëten is bewust-zijn met waarom, wat en hoe je eet, herontdekken wat je lichaam nodig heeft. Er bestaan ontelbare theorieën over gezonde voeding. Maar iedereen heeft iets anders nodig om zich goed te voelen. De één kan niet goed tegen koffie, terwijl het de ander juist helpt om zich te concentreren. Sommigen hebben een stevig ontbijt nodig, anderen starten het best met een groene smoothie. Er is niet één universeel best eetpatroon. Voeding is een ervaringswetenschap. Gedurende de training proberen we door te experimenteren en observeren de eetstijl te ontdekken die het best bij je past. Het Mindfulness dieet herstelt en versterkt de communicatieverbinding tussen je lichaam en je hoofd.

Het geheim

De sleutel tot verandering van je eetgewoonten is niet de discipline over je vork, maar de beheersing over je geest. Die controle krijg je door je gedachtepatronen, emotionele stemmingen en verlangens te bestuderen en te begrijpen.

Wat wil je bereiken?

Het doel van deze training is je oplettendheid (Mindfulness) te vergroten zodat je kan reageren op situaties vanuit een bewuste keuze in plaats vanuit automatismen.
Je leert tijdens de training bewuster om te gaan met:
– je lichaam en de signalen die je lichaam geeft als het om eten gaat.
– de overdaad aan invloeden van onze cultuur, je eigen opvoeding en de impact hiervan op je zelfbeeld.
– je eetgewoonten door je aandacht te oefenen en door met opzet de focus van je aandacht te verschuiven.
Je gaat leren om de dingen die je lekker vindt op een verstandige manier te eten. Zo doorbreek je oude, gedachteloze eetpatronen en houd je goed in de gaten dat je alleen eet wanneer je honger hebt en stopt als je voldaan bent. Deze vaardigheid zorgt ervoor dat je op een gezond gewicht komt en blijft!

Afvallen is geen doel, maar wel vaak een gevolg van de Mindfulness & eten training.

Wat leer je?

Het klinkt eenvoudig “bewuster zijn van wat je eet”. Maar mindful eten is een stuk ingewikkelder en subtieler. In de training Mindfulness & eten leer je Mindfulness toe te passen op je eet-, voedings- en beweeggewoonten. Je wordt je bewust van (onderbewuste) triggers als stress, emoties en kritische denkpatronen. Dit heeft een positief en blijvend effect op je gewoonten, ook lang ná de cursus.

Details uit de training Mindfulness & eten:

• De cursus begint met een 1 op 1 intake waarin je persoonlijke doelstellingen vastgesteld worden. Dit gesprek is geheel vrijblijvend. Mocht je na de intake besluiten om deze training toch niet (nu) te willen volgen, dan is dat natuurlijk prima.
• Daarna volgt de 8-weekse cursus in groepsverband. Duur bijeenkomst is elke week 2,5 uur
• Het originele complete Mindfulness & eten werkboek inclusief alle oefeningen en materialen krijg je uitgereikt.
• Goed (dagelijks) oefenen is zó belangrijk. Daarom krijg je 3 cd’s of een USB stick met daarop alle verschillende begeleide meditaties en een yoga DVD.
• Mocht je behoefte hebben aan extra persoonlijke (gewichts)begeleiding dan is dat gedurende de cursus ook mogelijk.

Het theorie en werkboek
werkboek

Kosten van deze training: 300 € (de prijs is all-in: inclusief 21% BTW, alle literatuur en materialen, 8 bijeenkomsten met koffie/thee en lekkers)
Voor mensen die de 8-weekse Basistraining Mindfulness reeds gevolgd hebben is een verkorte 4-weekse variant mogelijk voor de Mindfulness & eten training, of een 4 weekse verdiepingstraining.

Als je je blik verruimt en denkt in mogelijkheden, kan er een wereld voor je opengaan. Maar niets hoeft. In de Mindfulness gaat het om het op een ontspannen manier creëren van keuzevrijheid en het maken van bewuste keuzes.

Wil je een introductieworkshop volgen, gun je jezelf de complete training of heb je vragen? Geef je dan nu op voor een vrijblijvend informatiegesprek en mail naar info@mindfuldieet.nl 

Of stuur een reactie via dit formulier:

Uw naam (verplicht)

Uw email (verplicht)

Onderwerp

Uw bericht