Mindful eten

WEET WAT JE EET
Eet bewust, geniet meer
colorful lemon saved with clipping path for individual colors

Mindful eten

Mindful eten is leren om de dingen die je lekker vindt op een verstandige manier te eten. Zo doorbreek je oude gedachteloze eetpatronen. Je eet alleen wanneer je honger hebt en stopt als je voldaan bent. Deze vaardigheid zorgt ervoor dat je een gezond gewicht bereikt en hier ook op blijft.Mindful eten is een andere vorm van diëten die je tot dusver kent. Het is gericht op een natuurlijke relatie tot voedsel. Wat eet je precies? Waarom en hoe? Hoeveel heeft je lichaam nodig? En wat doet het met je? Stop met gedachteloos eten en leer weer genieten. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zeker mogelijk met behulp van dit speciale 8-weekse programma.
Het Mindfulness dieet begint met de aanname dat elk lichaam van nature over de wijsheid beschikt om zelf te kunnen bepalen wat het nodig heeft en welk gewicht daarbij hoort. Bij mensen die problemen met eten hebben is deze wijsheid soms bedolven onder laagjes van stress en spanning. Gelukkig heeft Mindfulness de kracht om te ontstressen, te helen en zo lichaam, hart, en geest weer in balans te brengen.

Bewustwording

Mindful eten maakt je bewust van alle dingen die invloed hebben op je eetpatroon. Niet alleen gedachten en emoties, maar ook informatie uit de media, je omgeving en zelfs de manier waarop je boodschappen doet zijn van invloed op je eetpatroon. Mindfulness maakt je bewust van het verschil tussen eten vanuit behoefte en eten als reactie. Dat geeft je meer keuzevrijheid. Jij bepaalt voortaan zelf wat en hoe je eet. Je laat je niet langer leiden door je emoties, gedachten en/of omgeving. Je eet bewust en geniet meer. Je hoofd is leeg en je buik vol!
Wil je meer weten over Mindfulness & eten? Kijk dan rustig verder op deze site.